Saturday 16 February 2013

Ya Allah :'(

Bismillahirrahmanirrahim..

Assalamualaikum w.b.t..
Bila baca blog kak ema terfikir sejenak apa yang aku buat didunia ini.
Apakan ku bawa ke akhirat sana.
Adakah aku hamba yang munafik :'(
Ya Allah jauhkan kami dari azab nerakamu :'(
Aku tak sanggup menanggung azabMu. Ya Allah :'(

Aku tak nak jadi hambaMu yang munafik.
Hidupku kernaMu bukan hanya sekadar kata2.
Hati ni milikMu Ya Allah.. Hanya padaMu ku serahkan.
Bentuk lah hati ni untuk kebaikan hindarkan lah dari bisikan syaitan bisikan jahat dan kemungkaran.
Kuatkan hati ni Ya Allah hanya padaMu aku memohon segalanya :'(

Aku tahu bukan mudah untuk istiqamah dalam semua perkara kebaikan..
Pasti akan banyak dugaan yang harus ku tempuhi..
Ku tahu bukan senang nak berjuang tapi dengan izinMu Allah dengan adanya Allah disisi akan ku kuatkan hati ni Ya Allah...
Kasihanilah kami Ya Allah :'(
Redhailah kehidupan kami.
Terimalah amalan2 kami Ya Allah :'(
Jagakan hati kami Ya Allah.
Jangan biarkan kami terpesong.
Sedarkan lah kami apabila kami lalai :'(

Smoga post kali ini dapat memberikan kesedaran terhadap kita bahawa dunia ini hanya sementra akhirat selamanya dan kehidupan ini bukannya permainan yang untuk bersuka ria.
Hidup didunia ini  adalah untuk mengabdikan diri pada Allah :')
Allahuakbar :')

No comments:

Post a Comment