Thursday 13 December 2012

Ya ALLAH kuatkan hatiku :')

Assalamualaikum pembuka bicara :')

Lihat muka sedih tapi senyum :')
Hati sakit tapi masih boleh senyum lagi.
Sekarang dah mula sem baru. Kita dah tak seperti biasa apa punca diriku tak menahu. Jika ada kesalahan dibuat terus terang lah ni tak terus nak menghukum terus terus disakiti sampai bila nta. Asstagfiruallahalazim :')
Buat kebaikan dengan orang tapi bukan nak ungkit atleast hargai. Cuba baca mesej apa yang diberi. Tak puas hati terus terang jangan nak buat saya macam ni saya manusia ada perasaan kau cakap aku berdrama ! Drama apa ?? Salah aku apa ?? Derita hati hanya ALLAH yang tahu. Aku bukan insan sempurna. Tiada yang sempurna didunia ini. Selepas kau berdua dah berbaik 1 kata maaf tak pernah ada dari mulut kau ! Kau cakap dengan orang lain pasal maaf dengan aku ada ke ? Pandai cakap, lebih banyak saya minta maaf dengan dia kak saya rasa sebersalah. Nampak penipuan di situ. SATU KATA MAAF TAK ADA DARI KAU. Hati memang dah hancur pasal kau ditambah lagi orang yang tak memahami pentingkan diri sendiri. AWAK NAK TENGOK DIA BENCI SAYA SEKARANG KAKAK KESAYANGAN AWAK DAH BENCI SAYA PUAS HATI SEKARANG. Biar la dia benci saya mesti awak suka :') Biar la awak bahagia dengan dia. Saya seperti dipergunakan saya jadi mangsa awak berdua. Betul kata orang jangan buat baik sangat nanti dipergunakan. Memang saya jenis diam senyum tahan semua tapi hati ni sakit sangat2 hanya ALLAH yang tahu.
Kawan yang disayang kawan yang ditolong kawan susah senang sapu ubat kat kau tapi ni balasannya.
Okay sekarang aku serahkan semuannya pada ALLAH. Nak kutuk nak hina nak benci buat lah
ALLAH tetap bersama saya :') Saya bahagia diberi ujian ALLAH nak uji hambanya bagus juga diberi
ujian tak ada lah saya leka dengan dunia ini :') Memang ujian ini sakit amat sakitkan hati. Hancur hati dibuatnya. Selama ni saya boleh bersabar tapi saya manusia biasa tak sehebat Nabi bila lama2 pendam dalam hati akhir sekali dengan satu jeritan semuanya lepas tapi hati masih sakit memang hanya ALLAH yang tahu. Selama ni ye saya memang nak berkawan dengan awak nak bebaik dengan awak tapi kali ni saya buat hal saya sendiri. Hidup memang penuh hipokrit :') Awak yang buang saya kawan :'). Cari sendiri balik takkan kita nak terhenggeh henggeh dengan orang yang buang kita dari hidup dia dan tak appreciate kita :') Awak pernah kata awak takkan pernah buang kawan tapi awak yang lakukannya awak memang pandai berkata2 patut lah orang panggil awak gebang. Manusia amat hipokrit :') Selama ni saya sabar je sampai satu tahap hati tak tahan sakit. Orang kata jangan simpan dalam hati nanti bengkak hati mati. Hahaha. takpe nanti dah meninggal dunia baru diorang suka. Tapi hidup harus diteruskan masih ada orang sayangkan saya lagi ALLAH pun sayangkan saya kan.
Adawiyah selalu cakap aisyah ingat tujuan kau kat sana nak belajar kau buat je hal kau focus pada study kalau boleh abaikan benda2 macam ni. Memang senang cakap tapi kadang2 perasaan ni datang hati sakit menangis setiap hari hanya ALLAH yang nampak segala galanya. Hidup kau memang happykan semua kau langgar. Orang buat baik tapi ni yang dia balas. Kita hormat dia tapi dia ada hormat kita ? Tanya diri sendiri. Saya akan buat baik dengan orang yang buat baik dengan saya. Orang buat jahat pun saya boleh layan baik tapi saya ada perasaan :') SEMOGA ALLAH BUKAKAN PINTU HATI KITA SEMUA :') BERUBAH KERAH KEBAIKAN. Ini memang luahan kata2.Semoga kehidupan saya lebih baik In Sha Allah :') hihi


Masih ada yang sayangkan saya kan :')


No comments:

Post a Comment