Sunday 23 December 2012

Keazamanku :')

Assalamualaikum W.B.T.
Merenung ke luar jendela melihat kebesaranNya (macam lagu najwa latif pula) huh -_-''. Mengenang nasib pada diriku. Menginsafi diri muhasabah seketika pada diri yang hina ini :( Diri sering terleka diri terlalu banyak dosa dilakukan apa mungkin diampunkan ALLAH ?? Mulai dari detik ini diri perlu diperbaiki kearah yang lebih baik :') In Sha Allah. Ya Allah ampunilah kami ya Allah :'( hanya padamu lah kami memohon tiada Tuhan selain ALLAH :'( . Saling tegur menegur saling bimbing membimbing saling doa mendoakan. Ini yang ku harapkan dari teman yang mengasihi pada diriku. Aku hidup mencari keredhaan ALLAH :'( aku takut akan azab ALLAH :'( Menjadi wanita solehah keazamanku aku takut akan azab ALLAH :'( Semoga ALLAH memberkati hidup ini semoga ALLAH pelihara hidupku dan sekalian.





Jika diriku lupa ingatkan la aku. Jika diriku leka sedarkan lah aku :')

“Sembahlah Allah SWT seolah-olah engkau melihatnya dan jika engkau tidak melihatnya, Sesungguhnya Allah melihatmu.”[Hadis Riwayat Muslim]

“Istiqamahlah terhadap kejujuranmu serta perangilah hawa nafsumu dalam perbuatan dan perkataanmu.."

“Jika hati meninggalkan syahwat, ilmu akan menjadi dekat, mengikuti, dan hati akan menerima segala sesuatu yang datang pada hati.”)maksudnya anugerah yang dicurahkan Allah daripada pelbagai ilham)

No comments:

Post a Comment